Evaluare psihologică copii
Evaluarea psihologică pentru copii implică colectarea și analiza informațiilor detaliate despre aspectele cognitive, emoționale și comportamentale ale copilului. Aceasta este o modalitate de identificare a problemei, astfel încât să se poată emite recomandări privind cele mai bune intervenții terapeutice, iar copilul să primească sprijinul de care are nevoie pentru a se dezvolta armonios. Scopul principal al evaluării psihologice este de a oferi sprijin adecvat și personalizat pentru a asigura o sănătate mintală și dezvoltarea optimă a fiecărui copil. Acest proces poate include interviuri, chestionare, teste standardizate și observații. Datele colectate vor fi prelucrate cu confidențialitate absolută, iar rezultatele vor fi prezentate într-un mod accesibil și personalizat. Evaluarea se desfășoară pe parcursul a mai multor sesiuni în funcție de complexitatea cazului, iar fiecare sesiune are o durată de 50 de minute.
Evaluare psihologică adulți
Evaluarea psihologică pentru adulți este un proces prin care, în urma interviurilor și instrumentelor de testare validate științific, este evaluată starea cognitivă, emoțională și comportamentală a unei persoane, având scopul principal de a obține o înțelegere mai profundă asupra funcționalității mentale și emoționale și la definirea situației sau a problemelor concrete cu care se confruntă o persoană în momentul evaluării. De cele mai multe ori, evaluarea psihologică ajută la identificarea trăsăturilor de personalitate, atributelor psihologice ale oamenilor și a caracteristicilor care pot facilita sesizarea unor perturbări ale funcționării psihice, de natură patologică sau nu. Datele colectate vor fi prelucrate cu confidențialitate absolută, iar rezultatele vor fi prezentate într-un mod accesibil și personalizat. Evaluarea se desfășoară pe parcursul a mai multor sesiuni în funcție de complexitatea cazului, iar fiecare sesiune are o durată de 50 de minute.
Consiliere psihologică de scurtă durată
Consilierea psihologică este o intervenție psihologică de scurtă durată, focalizată pe o problematică specifică cu care clientul se confruntă în prezent, focusul punându-se pe găsirea de resurse și strategii de adaptare la o anumită situație de criză. Scopul intervenției de scurtă durată este de a îmbunătăţi funcţionarea de zi cu zi a clientului. Presupune sprijinirea acestuia în identificarea şi înţelegerea dificultăţilor cu care se confruntă şi găsirea unor strategii eficiente care să-l ajute la îmbunătăţirea potenţialului său, la creşterea satisfacţiei şi regăsirea stării de bine. Aceste servicii pot fi o opțiune bună pentru cei care doresc să își îndrepte atenția asupra schimbărilor comportamentale, pentru cei care au nevoie de sprijin în traversarea unei situații de criză sau pentru cei care sunt interesați de optimizare comportamentală. Frecvența optimă recomandată a întâlnirilor este de o sesiune pe săptămână, durata unei sesiuni fiind de 50 de minute.